woensdag 5 januari 2011

evaluatie

Vandaag 23 dingen afsluiten. Hoewel, afsluiten ...dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Wat waren m'n favoriete 'dingen'? Ik merk dat ik een blog schrijven erg leuk vind; kost me ook niet zo veel moeite. En dan maar hopen dat anderen het ook leuk vinden. Je merkt dat de reacties de laatste tijd minder worden.
Googledocs is erg nuttig; al een paar keer gebruikt.
Library thing, youtube, wiki's, erg leuk om mee te spelen; kan ook binnen de organisatie toegepast worden.Denk hierbij aan een open website of een open catalogus.
RSS gebruik ik niet vaak. Zoals al eerder aangegeven hebben verschillende favoriete sites geen RSS én ik ben op veel nieuwsbrieven geabonneerd.
N.a.v. deze evaluatie maar weer even op twitter gekeken. Tsja, wel leuk als je een smartphone hebt. De meeste berichten vind ik niet zo zinvol: "ja, en, wat moet ik met deze mededeling...."
De discussie over, en het meedenken over bibliotheek 2.0 is erg zinvol. Je wordt als het ware 'gedwongen' om een visie te formuleren.(zie vorige blog)
Het was voor mij verrassend dat zo veel collega's enthousiast met 23 dingen bezig waren; ook collega's waar je het niet van verwacht én mensen met onverwacht talent!
Voor mij zelf was 23 dingen een eye-opener. Heel veel 'dingen' om te sharen, voor toepassing binnen de organisatie of voor je eigen interesse/ hobby. Met elkaar moeten we er voor zorgen dat bibliotheek 2.0 op de agenda blijft staan.

8 opmerkingen:

  1. He gefeliciteerd. Ook klaar voor de afsluiting en dus recht op een certificaat. Veel tijd gekost, maar wel erg leuk om te doen he. Merkte bij mezelf dat het enthousiasme om te reageren minder werd. Doe het dus maar gauw even bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook klaar Aiiekie, proficiat! Tot maandag bij de certificaatuitreiking!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GEFELICITEERD en of we er mee stoppen zal de tijd uit wijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was je er toch zomaar tussendoor geschoven.
    De reader doet al dagen vervelend, maar nu zie ik het gelukkig

    Aiiekie is klaar!
    Gefeliciteerd geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PS en die reacties?
    Dat vind ik nu ook, kennelijk allemaal erg druk?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He, gefeliciteerd Aiikie! Ik heb je wel gevolgd, maar inderdaad niet altijd gereageerd. Hoe meer je zelf reageert, hoe meer reacties je krijgt, hoewel.... Nou ja, in ieder geval: je bent er en we gaan hier vast nog veel mee doen!
    Onze wijzen uit het Oosten waren voor herhaling vatbaar, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Aiikie, ook jij hebt de eindstreep gehaald.

    Ik ben het helemaal met je eens dat sommige dingen je dwingen om een visie te vormen over dit thema. Het vormen van zo'n gezamenlijk visie kan dan ondersteuning bieden bij het maken van keuzes over 'wat gaan we wel doen en wat niet?'. En dat is geen overbodige luxe in deze tijden van bezuinigingen.

    BeantwoordenVerwijderen